مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مدیریت بازرگانی

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مدیریت بازرگانی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.مدیریت بازرگانی یک رشته مستقل دانشگاهی می باشد که تمامی کسانی که به نوعی بازار خرید و فروش و کسب و کارهای تولیدی و تجاری سروکار دارند می توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند به طور کلی رشته مدیریت بازرگانی زمانی مطرح می گردد که یک شرکت بخواهد بین مشتریان و خریدارانش ارتباط برقرار کند در واقع فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی پس از گذراندن واحد پایان نامه و دفاع از پایان نامه مدیریت می تواند مهارت های لازم را برای بهتر کردن کسب و کار رونق اقتصادی کسب نماید در واقع رشته مدیریت بازرگانی به دنبال آموزش نیروی انسانی متخصص جهت بهبود بازار کسب و کار و دستیابی به رونق اقتصادی می باشد.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی بازاريابي در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

بازاریابی (Marketing) به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله  آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله  کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. بازاریابی چیست؟ یک مدل جدید موفق یا پذیرفته شده، که درمورد پویایی (و اغلب بی منطقی) بازارهای جهانی، مشتریان دمدمی مزاج و غیرقابل پیش بینی که در تحلیلهای کلاسیک نمی‌گنجد، الگوهای خرید و پیش بینی‌های بازار، افزایش خدمات نامحسوس و، بخش‌بندی و ترکیبهای جدید بازار، ورای دسته‌بندی‌های صنعتی و قدیمی، افزایش قدرت مشتریان، و ابزار و تکنیک‌های جدید بازاریابی تعاملی به کار گرفته شود، هنوز در مقیاس وسیع وجود ندارد و یا هنوز در سازمانها و فرایندهای بازاریابی شرکتها از آن تعبیری نشده است. تعاریف متعدد و اظهارنظرهای معتبر و فراگیر در مورد ماهیت بازاریابی وجود دارد. یک دیدگاه مدرن حاکی از این است که افرادی که از عنوان مدیران بازاریابی برخوردارند، در واقع مشاوران و اتئلاف دهندگان متخصصی هستند که محرک و الهام بخش کل سازمان به سوی چارچوب ذهنی، راهبرد و شیوه عملکرد بازار محور یا مشتری محور می‌باشند. این افراد تخصص خود را در برخی جوانب بازاریابی به کار می‌بندند. بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود. بازاریابی گاهی اوقات به هنر فروش نیز معروف است؛ ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی سياستگذاري (استراتژيک)

بنا بر تعریف جانسون (Johnson) و شولز (Scholes) استراتژی یعنی «دامنه‌ی فعالیت و مسیر حرکت سازمان در درازمدت که با خلق مزیت‌ها، منابع لازم را برای تامین نیازهای بازار و انتظارات ذینفعان در محیطی چالش‌برانگیز به دست می‌آورد.»

به عبارت دیگر استراتژی به این موارد می‌پردازد:

  • کسب‌وکار سازمان تلاش می‌کند در درازمدت به کجا برسد؟ (مسیر حرکت)
  • کسب‌وکار سازمان در کدام بازارها باید رقابت کند و چه فعالیت‌هایی در این بازارها انجام می‌شود؟ (بازارها، دامنه‌ی فعالیت)
  • کسب‌وکار سازمان چگونه می‌تواند بهتر از رقبا عمل کند؟ (مزیت‌ها) منابع لازم (مهارت، سرمایه، ارتباطات، شایستگی‌های فنی، امکانات) برای داشتن توان رقابت کدامند؟ (منابع)
  • عوامل محیطی بیرونی که بر توانایی کسب ‌وکار سازمان برای رقابت تأثیر می‌گذارند کدامند؟ (محیط)

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی بازاريابي بين الملل

بازاریابی بین‌المللی، در ساده‌ترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیم‌گیری کند. پیچیده‌ترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان می‌باشد. طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بین‌المللی عبارت است از انجام فعالیت‌های تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف‌کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود. مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بین‌المللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بین‌المللی را بوجود می‌آورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور(های) دیگر، اتخاذ استراتژی‌های مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.

بازاریابی بین‌ المللی یا بازاریابی خارجی، عبارت است از: بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر. بازاریابی داخلی و خارجی، دارای تفاوت‌هایی هستند که از جمله آنها می‌توان تفاوت‌های محیطی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نام برد. تفاوت‌های موجود در آب و هوا، محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولیدی و خدماتی متفاوتی را ایجاد می‌کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع تمام نیازهای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر نیست، لذا مدیریت بازاریابی می‌بایستی فرصت‌های موجود را از طریق تقسیم بازار تجزیه و تحلیل کند تا بتواند کالا و خدمات مورد نیاز مصرف‌کنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمین کند. منظور از تقسیم بازار این است که بازاری وسیع را با روشی به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنیم که در هر کدام از آنها یکنواختی بیشتری از نظر عرضه و تقاضا وجود داشته باشد.

مصرف‌کنندگان، خصوصیاتی مشترک و مشابه دارند. معیارهایی که تقسیم بازار براساس آنها انجام می‌گیرد، شامل عوامل جغرافیایی، جمعیتی یا دموگرافیک، روانی، رفتاری، بازاریابی و اقتصادی است. پس از بررسی بازار و تقسیم آن به بخش‌های مشابه، مدیریت بازاریابی باید تصمیم بگیرد کدام یک از این بخش‌ها را به عنوان بازار هدف، انتخاب کند. البته او می‌تواند بیش از یک بخش را براساس ترکیب و توانایی کارکنان بازاریابی، توان رقابتی و خط‌مشی بازرگانان سازمان خود، انتخاب کند.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی تحول سازمانی

تحول سازمانی، ایجاد و توسعه راه حل‌هاي خلاقانه و جدید است. فرآیندي که با هدف توانمندسازي کارکنان براي پذیرش تغییر در محیط کسب و کار فعلی آنها انجام می‌شود. این نوع از تحول زمان بر است و می‌بایست برنامه‌ریزي شده باشد و شرط تحقق آن هدایت و حمایت مدیریت ارشد سازمان است. تحول سازمانی نیازمند تصویري مطلوب از آینده است و بر جنبه‌هاي نرم‌افزاري سازمان و فرهنگ سازمانی (جنبه‌هاي انسانی و اجتماعی سازمان) تکیه دارد و البته شامل برنامه‌هایی نیز براي جنبه‌هاي سخت‌افزاري سازمان است.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی مالي

مدیریت مالی به معنای برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و کنترل فعالیت‌های مالی، مانند تأمین بودجه و استفاده از وجوه شرکت است. علاوه بر این، اعمال اصول مدیریت عمومی در منابع مالی شرکت، از دیگر مواردی است که در مدیریت مالی انجام می‌گیرد.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی بین المللی

زمانی که حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات از عرصه ملی خارج و به صورت کلان به فضای بین دو یا چند کشور کشیده شود، موضوع بازرگانی بین‌‌الملل مطرح می­شود که موجبات پیشرفت آن کشورها را نیز فراهم می‌آورد. صادرات و واردات کالا، صنعت حمل و نقل، بیمه و گمرک مهمترین ارکان مرتبط با بازرگانی بین‌الملل هستند که هر یک از آنها به تنهایی انرژی و وقت و هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می­دهند و عملاً بسیاری از تولیدکنندگان و یا تأمین‌کنندگان به تنهایی قادر به انجام این فرآیندها نیستند. یکی از روش­ها جهت دستیابی به موفقیت در بازرگانی بین‌الملل استفاده از شیوه تجارت الکترونیک است زیرا این امکان را فراهم می‌آورد تا محصول و خدمات را به صورت جهانی تبلیغ نموده و به جذب مشتری پرداخت؛ و البته نقش شرکت­های واسطه ­ای که به ارائه خدمات در این حوزه می­پردازند نیز بسیار پررنگ است.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی داخلی

بازرگاني داخلي، شامل داد و ستد کالا و خدمات بين ساکنان يک کشور است.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی مدیریت تحول

فرآيندي برنامه ريزي شده و اصولي (نظام‏مند) است كه با بهره گيري از ارزش‏ها و اصول علوم رفتاري كاربردي در سازمان‏ها در پي افزايش اثربخشي فردي و سازماني است. مدیریت تحول فعاليتی است برنامه‌ريزي شده در سراسر سازمان كه بوسيله مديريت عالي سازمان اداره شده و اثر بخشي و سلامتي سازمان را از طريق برنامه‌هاي تغيير برنامه‌ريزي شده در فرآيند‌هاي سازمان با استفاده از علوم رفتاري افزايش ميدهد.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی آمیخته بازاریابی

مدل آمیخته بازاریابی که بسیاری آنرا با نام بازاریابی 4P می شناسند، ابزاری توانمند است که می‌تواند به بازاریابان در تعریف استراتژی‌های بازاریابی کمک کند. بازاریابان از این تعریف برای تعیین پاسخ‌های مناسب به بخش‌هـای مـورد نظرشان در بازار استفاده می‌کنند. مدل 4P از چهار بخش مهم تشکیل شده است که آغاز همه آن ها با حرفP است:‌ محصول، قیمت، نحوه توزیع و ترفیع. نبایـد فراموش کرد که آمیخته بازاریابی آن دسته از عواملی است که همگی در کنترل مدیریت‌اند و می‌توان ادعا کرد که اکثر برنامه‌ها و تصمیمات بازاریابی براساس یکی از این چهار زمینه اتخاذ می‌شوند. از آنجا که این چهار عامل در کنترل مدیریت است، وی می‌تواند با ایجاد تغییر در آنها به سطح رضایت بالاتری در بین مشتریان خود دست یابد و احتمالاً سهم خود را از بازار افزایش دهد

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی موفق، راه‌های کارآمدی را برای دستیابی به مشتریان ارائه می‌دهد و نهایتاً موجب افزایش وفاداری خریداران به محصولات و خدمات می‌شود. برنامه بازاریابی با تمرکز بر فرصت‌ها موجب افزایش فروش شده و اثربخشی آن به گونه ای است که با استفاده از نقاط قوت شرکت، برندها قادر خواهند بود در رقابت بازار پیروز ‌شوند. در واقع استراتژی بازاریابی با توجه به شناخت کامل از برند، کسب و کار، صنعت و مشتریان تنظیم و تدوین میشود و اگر به درستی مشخص شده باشد، بازاریابان و صاحبان کسب و کار می توانند با توجه به آن برنامه های بازاریابی خود را تنظیم کنند و مطمئن باشند که اجرای آنها تاثیر قابل توجهی بر عملکرد برند خواهد داشت.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی الگوی بازاریابی

الگوی بازاریابی برای انجام هر کسب و کاری و داشتن یک بازاریابی مؤثر و کارا برای هر کالا و محصولی، حتی برای بازار یابی درون سازمانی لازم و ضروری است. تلاش و جستجو برای موفقیت در هر پروژه ای بدون استفاده از طرح بازار یابی، شبیه تلاش برای راهبری یک کشتی طوفان زده و گم شده در دریایی خروشان، بدون قطب نما است که بدون داشتن ایده ای مشخصی مبنی بر این« که چه باید کرد و به کجا باید رفت» در دریا سرگردان است. برای تدوین طرح بازاریابی، زمان لازم است، ولی ارزشش را دارد و شما در انتهای کار خواهید دید که به طور کلی زمان تان را ذخیره کرده اید.  طرح بازاریابی همزمان به شما نشان خواهد داد که در مسیر فعالیت های آن به کجا خواهید رفت و چه کارهایی را باید انجام دهید. به طور همزمان، طرح بازار یابی گام های بسیار ضروری و مهمی را که باید طی شود تا شما از جایی که هستید به آنجایی که می خواهید برسید با جزئیات نشان می دهد.

 

انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی محیط‌های بازاریابی

محیط بازاریابی یعنی مجموعه شرایطی که باید با توجه به آنها تصمیمات بازاریابی اتخاذ و عملیات بازاریابی اجرا گردد. این محیط، کلیه  کالاها و خدمات را در بر می گیرد و بی توجهی به آن می تواند باعث شکست تلاش های بازاریابی شود. محیط بازاریابی به چهار محیط یا قلمرو کوچکتر قابل تقسیم است:

  • محیط سازمانی: محیط سازمانی، محیط داخلی بنگاه یا مؤسسه، قوانین داخلی، ضوابط و روابط حاکم بر آن، نوع تولیدات، رشته فعالیت، تقسیمات اداری، کارکنان، کانالهای توزیع (عمده فروشی، خرده فروشی، نمایندگیها)، ارتباطات اداری، حقوقی، خانوادگی و … است.
  • محیط بازار: شامل تعداد خریداران، پراکندگی محلی آنها، قدرت خرید آنها، سلیقه، نیاز، تمایل و ترجیحات خریداران، سن، جنس، عادات و رسوم ایشان، تعداد مؤسسات رقیب، انواع تولیدات و کیفیت و قیمت آنها، انواع کالاهای مشابه و جانشین و قیمت ها و شرایط خاص آنها و دیگر خصوصیات و شرایطی است که به تبع وجود خریداران یا مشتریان و رقبا یا فروشندگان دیگر در بازار وجود دارد و آثاری از خود برجای می گذارد که می تواند فروش کالا یا خدمت بنگاه مورد مطالعه را افزایش یا کاهش دهد.
  • محیط عمومی: به معنی شرایط کلی، ثابت، تغییر ناپذیر و غیر قابل کنترلی است که حاکم بر عملیات بازاریابی است. اگر قلمرو فعالیت های بازاریابی در محدوده ملی باشد، این محیط را محیط ملی می نامیم و اگر قلمرو فعالیت های بازاریابی از مرزهای ملی فراتر رود، این محیط را محیط بین المللی می خوانیم. از مهمترین پارامترها یا عناصر محیط عمومی می توان به فرهنگ و عوامل معنوی مانند آداب و رسوم، اعتقادات، زبان، ارزشها، مذهب، قوانین و هنجارهای اجتماعی، تکنولوژی، پیشرفت یا عقب ماندگی فنی، سیاست، وابستگی یا سلطه پذیری، استقلال، توسعه یافتگی یا عقب ماندگی اقتصادی، جمعیت ( ترکیب سنی و جنسی، تراکم، پیری و جوانی)، سرمایه و دیگر متغیرهای کلان اقتصادی اشاره کرد.
  • محیط ناشناخته: پوسته خارجی یا قسمت فراگیر محیط است. عوامل این محیط هنوز برای بازار مبهم هستند و ممکن است بر اثر پیشرفت های فنی، تغییر و تکامل تکنولوژی، اختراعات، جریانات سیاسی، جنگها و کودتاها، اکتشافات علمی و … آثار خود را در بازار ظاهر سازند.

 





برچسب ها : ,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.